Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The Role of Preservice Teachers’ Quantitative and Covariational Reasoning in Understanding Climate Change
Indexado
WoS WOS:001159280100001
Scopus SCOPUS_ID:85185471242
DOI 10.1080/07370008.2024.2314499
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article analyzes how three mathematics preservice teachers (PSTs) reasoned quantitatively and covariationally while making sense of the Earth's energy budget (EB)-a model of energy circulation within the Earth's climate system-and discusses how their quantitative and covariational reasonings influenced their understanding of climate change. The PSTs completed the EB task during an individual, task-based interview; the task explored two concepts that are key to understanding climate change: The Earth's EB and the link between carbon dioxide (CO2) pollution and global warming. The results showed that quantitative and covariational reasoning played an important role in shaping the PSTs' understanding of climate change, extending the usefulness of these theories from the mathematics education domain to the science education domain. More specifically, when these two types of reasoning supported the realizations of an EB with multiple equilibriums and an increase in global temperature as a response to increasing CO2 levels, the PSTs could describe and model why CO2 pollution causes global warming. Conversely, if their reasoning did not support those two realizations, then they develop misconceptions about the EB and global warming. The results suggest that strengthening quantitative and covariational reasoning in connection to climate change can prepare mathematics and science teachers to teach it.

Revista



Revista ISSN
Cognition And Instruction 0737-0008

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Experimental
Psychology, Educational
Scopus
Applied Psychology
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gonzalez, Dario A. Hombre Universidad Autónoma de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.