Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Assessment of multidimensional self-concept in the area of physical education: validation of a scale
Indexado
WoS WOS:001160235900001
Scopus SCOPUS_ID:85184872718
DOI 10.3389/FSPOR.2024.1333751
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Introduction Self-concept is a person's perception of him/herself and how he/she performs in different situations. This aspect must be developed during the formative stages and Physical Education is a fundamental area due to its enormous methodological possibilities.Aim Therefore, the aim of this study is to evaluate the factor structure and reliability of an instrument that allows to analyze the multidimensional self-concept of high school students in the context of Physical Education.Method The sample consisted of 1,155 secondary school students from public schools in the Autonomous Community of Extremadura, Spain. After the exploratory and confirmatory analyses, a structure composed of 30 items divided into 5 factors was.Results This design showed excellent goodness-of-fit indices as well as good internal reliability indicators (Cronbach's Alpha = 0.76 - 0.88).Conclusion Therefore, this scale can be considered as a tool to assess the self-concept of high school students in a quick and easy way.

Revista



Revista ISSN
2624-9367

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Galan-Arroyo, Carmen Mujer UNIV EXTREMADURA - España
Universidad de Extremadura - España
2 Gomez-Paniagua, Santiago - UNIV EXTREMADURA - España
Universidad de Extremadura - España
3 Castillo-Paredes, Antonio Hombre Univ Amer - Chile
Universidad de Las Américas, Chile - Chile
4 Rojo-Ramos, Jorge Hombre UNIV EXTREMADURA - España
Universidad de Extremadura - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad de Las Américas
Universidad de Las Américas Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The author(s) declare that financial support was received for the research, authorship, and/or publication of this article.The APC was funded by the Open Access Program of Universidad de Las Americas.
The APC was funded by the Open Access Program of Universidad de Las Américas. Acknowledgments

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.