Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



PRECLINICAL STUDENTS' VIEWS ON MEDICAL ETHICS EDUCATION: A FOCUS GROUP STUDY IN TURKEY
Indexado
WoS WOS:000434512900012
Scopus SCOPUS_ID:85048705084
SciELO S1726-569X2018000100105
DOI
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Aim: We aimed to receive the opinions of the preclinical medical students on medical ethics education, and to present some suggestions for the education program. Methods: Focus group discussions were held with third-grade medical students. The analyses were implemented using Creswell's six-step qualitative data analysis. Results: During the data analysis, themes with the following titles were identified: necessity of the education, content, education methods, assessment, participation, contribution of the education, moving to clinical training and suggestions. Discussion: The students stated that the discussions on movies/books/case-based scenarios are more useful than lectures. Although they believed that student assessment was necessary for the medical ethics education, they had negative attitudes towards Multiple Choice Questions. At the stage of moving to the clinical training, their feelings and thoughts about the learning outcomes they would gain from ethical education were contradictory. Conclusion: Each theme and code obtained from the students' expressions may contribute to improving medical ethics education for all institutions. Besides student education, it is also necessary the faculty development programs on medical ethics education for clinical teachers. Additionally, further studies can be conducted on the actions that need to be taken to help students internalize the ethical issues and feel the need of learning more.

Revista



Revista ISSN
Acta Bioethica 1726-569X

Disciplinas de Investigación



WOS
Ethics
Medical Ethics
Social Sciences, Biomedical
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Applied Social Sciences
Biological Sciences
Health Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Bilgin, Ahmet Can Hombre Dokuz Eylul Univ - Turquía
Dokuz Eylul University - Turquía
Dokuz Eylül Üniversitesi - Turquía
1 Can Bilgin, Ahmet Hombre Dokuz Eylul University - Turquía
2 Timbil, Sevgi Mujer Dokuz Eylul Univ - Turquía
Dokuz Eylul University - Turquía
Dokuz Eylül Üniversitesi - Turquía
3 Guvercin, Cemal Huseyin Hombre Dokuz Eylul Univ - Turquía
Harvard Med Sch - Estados Unidos
Dokuz Eylul University - Turquía
Children's Hospital Boston - Estados Unidos
Dokuz Eylül Üniversitesi - Turquía
4 Ozan, Sema Mujer Dokuz Eylul Univ - Turquía
Dokuz Eylul University - Turquía
Dokuz Eylül Üniversitesi - Turquía
5 Semin, Semih Hombre Dokuz Eylul Univ - Turquía
Dokuz Eylul University - Turquía
Dokuz Eylül Üniversitesi - Turquía

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 10.0 %
Citas No-identificadas: 90.0 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 10.0 %
Citas No-identificadas: 90.0 %

Financiamiento



Fuente
Fogarty International Center
FIC NIH HHS

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.