Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Gifted and Twice-Exceptional Children in the South of the World: Chilean Students’ Experiences Within Regular Classrooms
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85136978218
DOI 10.1007/978-981-13-3041-4_8
Año 2021
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In a country like Chile, in which provisions for gifted students are scarce and extracurricular, little is known about what happens with gifted students within their schools. This chapter presents a theoretical and research-based exploration on the experiences of gifted and twice-exceptional (2e) students in regular classrooms. With a focus on the interactions between peers and teachers, the construct of classroom climate and the complex interactions and relationships that emerge from this context will be examined. First, we present a context for the Chilean educational system. Second, we review the research on classroom climate and socio-emotional adjustment of gifted and twice-exceptional students. Third, we present two case studies conducted in Chile with gifted and 2e students that explored the complexities of students’ classroom climate experiences. The quality of these experiences is mediated by gifted students’ characteristics and by the focus set by teachers on their strengths or difficulties. They need an undisturbed and comprehensive environment to successfully progress through the curriculum. Practical recommendations are provided on how to support gifted students to face the complexities of the classroom climate.

Revista



Revista ISSN
2197-1951

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Social Sciences (Miscellaneous)
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gomez-Arizaga, Maria P. Mujer Universidad de Los Andes, Chile - Chile
2 CONEJEROS-SOLAR, MARIA LEONOR Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Acknowledgments We gratefully acknowledge the Conicyt National Commission for Scientific and Technological Research for the grants Fondecyt Iniciación project 11140480 and Fondecyt Regular project 1151030.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.