Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Process Perspective in Medical Education
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85172006080
DOI
Año 2023
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Surgeons receive training in different skills. One of them are procedural skills, which are key to perform surgical operations. However, there is no standardized and structured way in medical education to teach the sequence of steps of surgical procedures, a key aspect of procedural skills. In order to support procedural skills instructors in teaching the sequence of steps, we developed different artifacts to quantify the errors that residents make in simulation-based courses. With this, instructors can incorporate the sequence of steps as a learning objective, allowing residents to advance from a novice to an advanced novice level of proficiency. Using percutaneous tracheostomy and central venous catheterization procedures as case studies, we developed an instrument for instructors, a sequence of steps learning curve, and metrics to describe resident performance. After systematically implementing the results of this thesis in procedural skills simulation courses, it is expected that the residents will pass from the novice level of competence to the advanced novice level, in order to positively impact the health of the population.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Galvez, Victor Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.