Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Co-teaching and Participation of Primary School Teachers with Differentiated Education Teachers: Study of a School Integration Program in the Araucanía Region of Chile
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85173180298
DOI 10.18848/2327-7963/CGP/V28I01/29-36
Año 2021
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Co-teaching was originally created as a strategy in the teaching-learning process with the objective of offering inclusive, diverse participation to students. This investigation was a case study with qualitative methodology with a goal to determine the participation of general classroom teachers in the use of a co-teaching strategy-together with a differentiated education teacher-in a school with a School Integration Project in the Araucanía Region, Chile. The data were collected by semi-structured interviews with the teachers involved. The data were coded and analyzed through category creation. The results show that coordination exists between general primary school teachers and differentiated education teachers, as well as a process of critical meditation on their teaching performance by the teachers. However, the teachers pointed out that a shortage of time for planning, evaluations, and preparing teaching material was a hindrance factor, as was the heavy timetable burden on differentiated education teachers. The latter proved critical when trying to connect the two teachers in a process which should be enriching for all those involved.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Vera-Gajardo, Nathaly - Universidad Católica de Temuco - Chile
2 Müller-Ferrés, Pablo - Universidad Católica de Temuco - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.