Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Enablers and barriers to the construction of motives for learning at the university: The student’s perspective
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85175089295
DOI 10.11591/IJERE.V12I4.25254
Año 2023
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The massification of higher education and the migration to online formats imply changes that affect the ways that people learn and their motivation for learning. In this sense, the motivational orientation of the student can make a difference in learning. This article aims to describe the enablers and barriers to students’ motivation for learning from the perspective of Chilean University students in the areas of health and education. The study was conducted through virtual group interviews. The analysis was carried out on the participants’ accounts from a constructivist approach to grounded theory. The results showed a valuation of the practical and altruistic motives as a structuring motivational axis. In line with the self-determination theory, the existence of a protected space in the classroom appears as an essential motivational enabler of learning, and virtuality is a critical motivational barrier.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Miranda-Ossandón, Jorge - Universidad Católica de Temuco - Chile
2 Precht, Andrea - Universidad Católica del Maule - Chile
3 Lobos, Constanza - Universidad Alberto Hurtado - Chile
4 Valenzuela, Jorge - Universidad Católica del Maule - Chile
5 Muñoz, Carla - Universidad Católica del Maule - Chile
6 Valle, Milenko Del - Universidad de Antofagasta - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This article was funded by the Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo (ANID) - Chile, through the Fondecyt Regular Project No. 1210626.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.