Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



A didactic sequence based on the Reading to Learn program: a proposal to teach the narrative genre in primary educacion in Chile
Indexado
WoS WOS:000435138800003
DOI 10.4995/LYT.2017.8722
Año 2017
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article describes a model teaching unit for the development of reading and writing in the narrative genre with 6th grade students of Primary Education in the Chilean context. The organization and theoretical foundation of the teaching unit is based on Genre Pedagogy and on the Reading to Learn approach, developed by Professor David Rose. The proposal presented is part of a project to create a corpus of teaching plans organized according to the three families of genres described in Rose and Martin (2012), with the aim of implementing them and evaluating their results in the classrooms of a socially vulnerable school located in Vina del Mar, Chile.

Revista



Revista ISSN
Lenguaje Y Textos 1133-4770

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Westhoff, Ingrid Mujer Universidad Nacional Andrés Bello - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.