Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Examining Chilean Students’ Interest in Entrepreneurship Education: The Effects of Self-Employment Perceptions, Self-Confidence, and College Type
Indexado
WoS WOS:001249369700002
Scopus SCOPUS_ID:85175983015
DOI 10.1080/10978526.2023.2275679
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Considering the critical role entrepreneurship plays in socioeconomic development, investigating the factors that motivate students to pursue an entrepreneurial career track in higher education is important for researchers and policymakers. This study aimed to investigate the factors that influence Chilean college students’ intentions to choose entrepreneurship education. A questionnaire was used to collect data from 435 students studying in various private and public colleges in Talca, Chile. The results indicate that students’ interest in selecting entrepreneurship as a major is mainly driven by their perceptions of self-employment, self-confidence levels, and the type of college they attend. Additionally, our study findings reveal that students’ intentions to major in entrepreneurship and their prior exposure to entrepreneurship (e.g., having entrepreneur friends/family) are closely related to their likelihood of starting a business.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Economics
Business
Management
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Kara, Ali - Penn State York - Estados Unidos
PENN STATE UNIV - Estados Unidos
2 Spillan, John - The University of North Carolina at Pembroke - Estados Unidos
UNIV N CAROLINA - Estados Unidos
3 Cabezas, German Rojas - Universidad Santo Tomás - Chile
Univ Santo Tomas UST - Chile
4 Alvarez, Nicholas Marquez - Universidad Santo Tomás - Chile
5 Nocetti Nuñez, Victor Raul - Universidad Santo Tomás - Chile
5 Nunez, Victor Raul Nocetti - Univ Santo Tomas UST - Chile
Universidad Santo Tomás - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.