Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Neuromyths about neurodevelopmental disorders in Chilean teachers
Indexado
WoS WOS:001105397400001
Scopus SCOPUS_ID:85176307215
DOI 10.1016/J.TINE.2023.100218
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Misconceptions about how the brain works (neuromyths) are shown to be common among educators, but little is known about neurodevelopmental disorders (NDDs) neuromyths. Here, we explored the prevalence of both general and neurodevelopmental disorders neuromyths in Chilean teachers and other educational professionals. One hundred forty-four participants answered an online neuroscience knowledge, interest, and training questionnaire. Regression analysis showed that both teachers and non-teachers endorsed more neuromyths related to NDDs compared to general neuromyths and that familiarity with the NDDs but not necessarily neuroscience training or interest plays an important role in the endorsement of these neuromyths. The findings indicate that dyscalculia is the least known neurodevelopmental disorder. Although inclusion politics demand training for all educational actors, the current findings suggest effective translational efforts between neuroscience and education fields should continue.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Behavioral Neuroscience
Cognitive Neuroscience
Neuroscience (Miscellaneous)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Armstrong-Gallegos, Stephanie Mujer Universidad Autónoma de Chile - Chile
2 Van Herwegen, Jo - UCL Institute of Education - Reino Unido
UCL Inst Educ - Reino Unido
3 Ipinza, Vania Figueroa - Universidad Autónoma de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
DIUA
Universidad Autónoma de Coahuila
Universidad Aut<acute accent>onoma de Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The study was funded by the Universidad Autónoma de Chile, DIUA 244-2022.
The study was funded by the Universidad Aut<acute accent>onoma de Chile, DIUA 244-2022.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.