Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teacher Professional Development in Inclusive Education in Chile: A New Perspective
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85176730456
DOI 10.54808/IMSCI2023.01.126
Año 2023
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This review analyses and describes the current trends in inclusive education identified in higher education in Chile, specifically in teachers at universities that are self-declared as inclusive. For that purpose, it recognises the development of inclusive pedagogical competences in the teacher, reflecting the transformation that occurs when inclusive education is placed in an institution, positioning the teacher as a key actor in its functioning from both an educational and a social dimension. The teacher is the one who mediates between the inclusive policy at their disposal and contrasts it with their own conceptions in order to lead to a direct implementation in the students. From a literature review, it has been possible to identify that the focus of development of the emerging trends in recent years has been the continuous training of teachers, based on the impulse and stimulation of institutional investment in human capital that promotes inclusion competences, together with multiple implementation mechanisms. It is concluded that, in this new perspective, teachers must be motivated to create inclusive learning environments. At the same time, inclusive education is a quality imperative for higher education.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Sánchez-Montecinos, Solangela - Universidad Austral de Chile - Chile
2 Huincahue, Jaime - Universidad Católica del Maule - Chile
3 Gaete-Peralta, Claudio - Universidad Bernardo O'Higgins - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.