Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The Well-being Teaching Assistant: A Proactive Approach to Caring for Students with Academic and Personal Difficulties in Massive Courses
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85172152350
DOI
Año 2023
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Since the covid pandemic, some higher education institutions have promoted a flexible evaluation approach for students who face a variety of problems. Instructors willing to implement such flexibilizations face an important challenge: making themselves aware of students going through hard times. This evidence-based practice paper presents an overview and a preliminary evaluation of the well-being teaching assistant (WTA), an approach to facilitating communication, suggesting and documenting flexibilizations, and providing support for students going through difficult times in high-enrolment courses. WTAs are regular members of the teaching assistant staff, but they use an early warning system to identify potential students at risk of failure, initiate communication using supportive language, and take action by suggesting flexibilization or providing academic support for students facing challenges. WTAs have been incorporated into 27 courses at a large school of engineering in Latin America, during 2022, and have been positively evaluated by students. One of the main current challenges of the approach is scalability.

Revista



Revista ISSN
2014 Asee Annual Conference 2153-5965

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 BAIER-ARANDA, JORGE ANDRES Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Hilliger, Isabel Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Hidalgo, Ximena Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
4 Piña, Matías - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
5 Astudillo, Gabriel Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.