Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Educational innovation in initial teacher training for inclusion and social justice inclusion and social justice
Indexado
WoS WOS:000997644400001
DOI
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The need to follow the path of transformation to which the current contexts in education challenge us implies looking at their genesis and reflecting on the place where the first voices that will dress the classrooms are outlined and structured. This initial formative effort triggers a series of processes that will have an impact on children, young people and adults, and even on the constructs that underpin society. The aim of this paper is to generate a reflection and analysis on the need to open up spaces for educational innovation in initial teacher training through a proposal that allows the trainee teacher to have the possibility of learning from experience and collaborative work, about the multiple possibilities of creating, transforming and advancing towards an education for all hand in hand with innovation. The proposal seeks to contribute to the need to train teachers hand in hand with innovation, with a view to favouring the spaces for transformation that inclusive education requires and, in this way, aims to move towards training that is adapted to the reality of the territories, but which favours the participation and learning of all.

Revista



Revista ISSN
Quaestiones Disputatae 2011-0472

Disciplinas de Investigación



WOS
Humanities, Multidisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Hewstone-Garcia, Carol Andrea - Universidad San Sebastián - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.