Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The effects of board games on math skills in children attending prekindergarten and kindergarten: A systematic review
Indexado
WoS WOS:001040222900001
Scopus SCOPUS_ID:85166651369
DOI 10.1080/09575146.2023.2218598
Año 2023
Tipo revisión

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The study evaluated the effects of board games on children in a range of cognitive areas, considering both inclusion (i.e. pre- and post-comparisons, playing style [board games], participants belonging to PreKinder and Kindergarten, and experimental approach) and exclusion criteria (i.e. video games). Nineteen articles were selected using both PsycInfo and PubMed as databases. All of them, except one study, focused on exploring the relationship between board games and mathematical knowledge and numerical skills. These studies show that in 52% of the analysed tasks, significant gains were found considering pre- and post-comparisons in math skills. When comparing intervention and control groups, significant differences appeared for 32% of the cases. Board games enhance mathematical abilities for children from 45.6 to 100.6 months since they help achieve statistically significant gains. Future studies should be designed to explore the effects that these games could have on other cognitive and developmental skills.

Revista



Revista ISSN
Early Years 0957-5146

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Balladares, Jaime Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Miranda, Martin - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Cordova, Karen - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
ANID (National Research and Development Agency of Chile) through Grant FONDECYT Iniciacion

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Support for this research was provided by ANID (National Research and Development Agency of Chile) through Grant FONDECYT Iniciacion [11220812].

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.