Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The COVID-19 and the Assessment of the Teaching- Learning Process in Law Students
Indexado
WoS WOS:001044461200006
DOI 10.19083/RIDU.2023.1279
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Introduction. The COVID-19 pandemic modified all aspects of life including the educational field, where higher education institutions implemented classes through digital platforms, in all areas of knowledge, including Law. Objective. To describe the assessment of law students regarding the virtual teaching-learning process and teaching innovation in the context of the COVID-19 pandemic in a higher education institution in northern Chile. Method. A questionnaire was applied to evaluate the participants' evaluation of the e-learning and teaching innovation process in the context of the COVID-19 pandemic. Descriptive analyses and differences in proportions were performed. Results. The evaluation of the teaching-learning process was mostly regular. On the other hand, among the advantages, the organization of time and the possibility of visualizing the class recordings were highlighted. Conclusions. There is a need to address factors that influence the quality of learning, the causes of which are not academic.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Meza, Constanza Astudillo Mujer Universidad Santo Tomás - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.