Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:
| Indexado |
|
||||
| DOI | 10.7440/RES65.2018.07 | ||||
| Año | 2018 | ||||
| Tipo | artículo de investigación |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
In recent years, the concept of the "acceleration of time" associated with the multiplication of information flows, has become an important subject in the social sciences. In this context, knowledge emerges as an essential component of the productivity of postindustrial societies. These developments influence the role of universities in societies and, therefore, the formation of academic disciplines. This article is based on in-depth interviews, held in 2017, of teachers of social workers in Chile, with the aim of analyzing the temporal dimensions of the current definition of their discipline. This article proposes to conceptualize nostalgia as inter-temporality, so that it can be used as an analytical category for the formation of the approaches of other fields of the social sciences in Latin America.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | Colin, Clement | Hombre |
Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
|
| 2 | Iturrieta Olivares, Sandra | Mujer |
Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
|
| 3 | MARCHANT-ARAYA, MARIA PAOLA | Mujer |
Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile |
| 3 | Araya, Paola Marchant | Mujer |
Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile |
| Fuente |
|---|
| Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico |
| Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica |
| Agradecimiento |
|---|
| Los autores agradecen el apoyo financiero de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Chile), a través del proyecto VRIEA-PUCV DI Iniciación 039.446/2017; el apoyo financiero de CONICYT, a través del proyecto FONDECYT Iniciación 11170220; como también el apoyo financiero de la Pontificia Universidad Católica de Chile, a través del Fondo de Inserción Académica asignado por la Vicerrectoría académica. |