Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Electromobility laboratory: A contribution for student participation in higher education
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85090046117
DOI 10.1007/978-3-030-57799-5_38
Año 2021
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Academic programs are trying to implement edge technologies on their Bachelor’s and Master’s degrees offerings. In this paper authors present the experience of a dedicated electromobility research project and its alternative use for academic purposes. A case study is selected in a university in Chile, where the design of a new laboratory that serves for e-mobility research and for careers activities is described as an example of a long-term academic strategy. The numerous activities derived from a governmental funded academic research represents a parallel opportunity for continuous student education on high tech fields, in such a way that active student participation is highlighted as a successful academic knowledge transfer. In a period of nine months, over nineteen students from Bachelor’s Degree in Electrical Engineering and Bachelor’s Degree in Automotive Engineering have direct participation, through student internships and four final degree projects are being developed.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Control And Systems Engineering
Computer Science (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Nuñez-Donoso, Felipe A. Hombre Universidad de Chile - Chile
2 Lopez-Guede, Jose M. Hombre Universidad del País Vasco - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Fondo de Fomento al Desarrollo Científico y Tecnológico

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Acknowledgments. The work on this paper has been partially supported by the FONDEF ID 18/10379 grant of the call “Concurso Idea de Investigación y Desarrollo 2018” from the Chilean National Commission of Research in Science and Technology CONICYT, support that is highly appreciated.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.