Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Construction of childhood in the digital society, a perspective from the risk society 从风险社会的视角看数字社会中的童年建构 Формирование детства в цифровом обществе, перспектива общества риска Construcción de la infancia en la sociedad digital, una perspectiva desde la sociedad de riesgo
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85161243103
DOI 10.30827/PUBLICACIONES.V53I1.27989
Año 2023
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This essay’s main objective is to present an approximation to the situation of living in the so-called digital societies and the risk that the exposure and free access of personal data and information entails. It leaves citizens exposed to the so-called cybercrimes, as well as the infoxication (among other risks) understood not only as the excess of information, but also the information that intoxicates the sociocultural references necessary for the construction of personality in the inhabitants of digital societies; specifically, children and youth. In this context, it is interesting to explore the approaches that authors such as Beck and Lumahn make about how risky it is to live in this type of society and, based on this, to be able to establish some educational intervention strategies in support of the education of children and young people whom inhabit this type of society.

Revista



Revista ISSN
1577-4147

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Valdés-Godínes, Juan Carlos Hombre National Technology of Mexico - México
2 NUNEZ-FARIAS, ALICIA CAROLINA Mujer National Technology of Mexico - México
3 Orgaz-Aguera, Francisco Hombre Universidad de Santiago de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
European Regional Development Fund
Consejería de Universidad, Investigación e Innovación de la Junta de Andalucía
INNOTEDUC

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The publication of this work has been mainly funded by the project ICT innovation for the analysis of the training and satisfaction of students and graduates of early childhood and primary education and the assessment of their employers. A transnational perspective (INNOTEDUC), funded by the Andalusia ERDF Operational Programme 2014-2020 (R&D&I Projects). Consejería de Universidad, Investigación e Innovación de la Junta de Andalucía (Spain). Reference B-SEJ-554-UGR20 (2021-2023).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.