Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The fragmentation of knowledge in physical education La fragmentación del conocer en educación física
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85092255284
DOI 10.47197/RETOS.V0I39.77414
Año 2021
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The study aimed at diagnosing the conceptual formation in physical education in Chilean high school students. The study used a descriptive cross-sectional methodology. A total of 659 students participated, 54% boys and 46% girls, aged between 13 and 14 years old, from the three educational units in the country; public schools (36.4%), subsidized schools (37.8%) and private schools (25.8%). A stratified probabilistic sampling was performed based on students’ educational dependence and gender. For the data collection, a questionnaire designed and validated with students of the Chilean curriculum was applied. The main results indicate that there are statistically significant differences between educational units, with specific results from Anova of f = 48,584 p <.05 in favor of private schools. In conclusion, the study shows a low disciplinary domain of the students in the different educational units, highlighting once more the need to seek innovative methodologies within this discipline in order to improve the learning of its conceptual dimension.

Revista



Revista ISSN
Retos 1579-1726

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Orthopedics And Sports Medicine
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Troncoso, Sebastian Peña Hombre Universidad Austral de Chile - Chile
Universidad Internacional SEK - Chile
2 Arévalo, Sergio Toro Hombre Universidad de Santiago de Chile - Chile
Universidad Austral de Chile - Chile
3 Oyarzún, Jaime Cárcamo Hombre Universidad de La Frontera - Chile
4 Mosqueira, Claudio Hernández Hombre Universidad de Los Lagos - Chile
Universidad Adventista de Chile - Chile
5 Barría, Mauricio Cresp Hombre Universidad Católica de Temuco - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.