Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Collaboration Between Speech Therapists and Classroom Teachers: Determinants of Collaborative Work Colaboração entre fonoaudiólogos e professores de sala de aula: determinantes do trabalho colaborativo Colaboración entre fonoaudiólogos y profesores de aula: determinantes del trabajo colaborativo
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85161522865
DOI 10.17227/RCE.NUM88-13471
Año 2023
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Collaboration between speech therapist and teacher is a fundamental practice for the development of educational inclusion, however, this practice is still poorly developed and is affected by different factors. The objective of this research was to determine the sociodemographic and labor variables that influence the possibility of developing different levels of collaboration between speech therapist and teacher in educational contexts. In this research, an online questionnaire was applied to 108 speech therapists and a descriptive analysis of sociodemographic antecedents, bivariate analysis and binary regression was conducted to determine the variables that could increase or decrease the possibility that speech therapists develop less or more collaboration. 70 % (n= 76) of speech therapists report a high level of collaboration and 30 % (n= 32) a low level of collaboration. The work experience of the speech therapist (or= 1,27, ci= 0,03-0,45), and the frequency of meetings between both professionals (or= 14,5, ci= 0,59-4,76) increase the probability of collaborating and the number of jobs decreases the probability of advancing in collaboration (or= 0,19, ci= -2,78 - -0,45). It was concluded that the majority of speech therapists report a high level of collaboration and that there are variables that impact their development, such as years of experience, the number of jobs of the speech therapist and the frequency of meetings with the teacher. This research could be a contribution to decision-making both at the central and local levels, to favor collaboration in inclusive educational settings.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gonzalez-Fernandez, Daniela Mujer Universidad de Talca - Chile
Universidad Autónoma de Chile - Chile
2 Flores-González, Felipe Hombre Universidad de Talca - Chile
Universidad Autónoma de Chile - Chile
3 Gambetta-Tessini, Karla Mujer University of Melbourne - Australia
Universidad de Talca - Chile
4 SEGURA-GOMEZ, HUGO Hombre Universidad de Talca - Chile
Universidad Santo Tomás - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.