Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Evaluation of the Morph-functional Competences of New Students of the Pedagogy Undergraduate Program in Physical Education of Universidad de Tarapaca
Indexado
WoS WOS:000437210300014
DOI 10.1080/09751122.2017.1423745
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



With the boom in the field of sport, many people consider the study of this branch of science, but will those interested have the morphological competences that require the training and future practice of this profession? Objective is to evaluate the competences of the new students of the Pedagogy in Physical Education course at the University of Tarapaca. A quantitative, non-experimental, cross-sectional investigation was carried out with an intentional sample, carrying out an anthropometric film study and a race test to assess physical capacity. Evidencing that: Thirty-six percent of the students did not practice physical exercises, twenty-seven percent were overweight, and eight percent were obese, the maximum oxygen consumption was 48.48 ml/kg/min. It is necessary to develop methodological strategies aimed at improving the morph status of the student so that the student optimizes the performance in their training process and thereby contribute to the improvement of the quality of the future teacher.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Valladares, Dayneri León - Universidad de Tarapacá - Chile
2 Mateu, Luis Antonio Barrio Hombre Universidad de Tarapacá - Chile
3 Garcia Gonzales, Osvaldo Hombre Inst Med Deporte - Cuba
4 Ulloa Valenzuela, Emilio Hombre Universidad de Tarapacá - Chile
5 Diaz Gamboa, Jorge Hombre Universidad de Tarapacá - Chile
6 Lopez Castillo, Jose Miguel Hombre Universidad de Tarapacá - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
UTA 2016 Research in Education Project

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The article has been funded by the UTA 2016 Research in Education Project, entitled: Evaluation of the morpho-functional competences of new students in the Physical Education career of the UTA, in order to develop methodological strategies aimed at perfecting of the quality of the future teacher, with Code: 5752-16, pertaining to the Department of Sciences of the Physical Activity and the Sport of the Faculty of Education and Humanities of the University of Tarapaca.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.