Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teaching listening in middle schools: perceptions of practice
Indexado
WoS WOS:001018057000001
Scopus SCOPUS_ID:85180346153
DOI 10.1093/ELT/CCAD031
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This qualitative case study first examined middle school teacher perceptions of practice regarding L2 listening instruction and, from these, proposes guidelines to favour L2 listening development. Novice middle-school teachers from Chile (n = 14) were guided within semi-structured interviews to reflect on their own L2 listening teaching practices in public and semi-private school classrooms. Verbal reports were transcribed and analysed using thematic analysis techniques and underwent systematic interrogation of qualitative data. The results show an overemphasis on teacher preference for task completion to the detriment of developing listening strategies. We present results and provide guidelines for teachers to integrate features of a metacognitive instruction approach to listening.

Revista



Revista ISSN
Elt #Journal 0951-0893

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Language & Linguistics
Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Ramirez-Orellana, Daniela Mujer Private Sch Chile - Chile
Private School in Chile - Chile
2 CARDENAS-CLAROS, MONICA STELLA Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
3 Caceres-Ramirez, Belen - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo
Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo (ANID)-CHILE through Fondecyt

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This article was partially funded by Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo (ANID)-CHILE through Fondecyt Regular Project #1191804.
This article was partially funded by Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo (ANID)-CHILE through Fondecyt Regular Project #1191804.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.