Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Tensions and opportunities of the teaching culture in a context of gender-mixed inclusion. A change to a non-sexist education?
Indexado
WoS WOS:001026092300009
DOI 10.5354/2735-7473.2023.71216
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Recent literature and the demands of the feminist movement have shown the need to move towards non-sexist education with a gender perspective at all educational levels. However, more comprehension is still required on how this can affect teachers. This research is a case study conducted in a public Chilean high school in the "Region Metropolitana". The tensions and opportunities that affect the teaching culture due to the recent incorporation of female students into the educational centre were explored. As a conclusion, there are two orientations to advanc toward coeducational projects in the context of gender-mixed inclusion; firstly, the need to have institutional guidelines around action, reflection, and training from a gender perspective, and, secondly, the encouragement of intergenerational dialogues in educational communities.

Revista



Revista ISSN
Punto Genero 0719-0417

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Issues
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Salinas, Ignacia Palma Mujer Univ Bristol - Reino Unido
Universidad de Chile - Chile
2 Torres, Macarena Vargas Mujer Universidad de Chile - Chile
3 Saez, Andrea Carrasco Mujer UNIV GRANADA - España
Universidad de Valparaíso - Chile
Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.