Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



EDUCATIONAL RESEARCH: PERCEPTION OF IN SERVICE TEACHERS, PRE-SERVICE TEACHERS AND EDUCATIONAL AGENTS
Indexado
WoS WOS:000437508300007
SciELO S0718-97292018000200123
DOI 10.4151/07189729-VOL.57-ISS.2-ART.649
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article seeks to expose the findings of the main empirical studies that address the relafionship between educational research and teachers. For this, we reviewed a series of proposals on the subject, which are organized in three groups: research focused on in-service teachers, teachers in training and studies that compare the perceptions of teachers and other educational agents. In general, teachers are crifical of the research, characterizing it as an abstract and decontextualized knowledge of their reality. Pre-service teachers have more opfimisfic opinions. However, they consider that their preparation in the subject is insufficient to Rally become active readers of educatonal research. In conclusion, we indicate that the relatonship between researchers and teachers requires changes and that training in research should be more intentional and permanent.

Revista



Revista ISSN
Perspectiva Educacional 0718-9729

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Sciences, Interdisciplinary
Education & Educational Research
Education, Scientific Disciplines
Education, Special
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Applied Social Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Perines Veliz, Haylen - Universidad de la Serena - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.