Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Interdisciplinarity as a challenge to educate in contemporaneity
Indexado
WoS WOS:000993416100003
DOI 10.1590/1984-0411.88371
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Global problems such as humanitarian, political, economic and environmental crisis that we are currently experiencing do not influence school education. Students learn in a piecemeal way the knowledge generated by man through the arts, sciences and humanities. For young people, the contents of the school curriculum bear little relation to the contents of the real world and, in general, no link to their own lives. The fragmentation of school content prevents teachers and students from the critical thinking of problems from a global perspective. The complex post-pandemic reality requires studying the human problems and natural phenomena in school education from an interdisciplinary perspective. This perspective can be an epistemological and ontological possibility for the education of children and young people in contemporary times. In this context, the article offers an approach that first presents some background on some ruptures in knowledge, then on the concept of interdisciplinary education and then it proposes some reflections on its relevance as a perspective for education today.

Revista



Revista ISSN
Educar Em Revista 0104-4060

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Infante-Malachias, Maria Elena Mujer UNIV SAO PAULO - Brasil
2 Araya-Crisostomo, Sandra Mujer Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.