Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The 4E Approach Applied to Education in the 21st Century
Indexado
WoS WOS:001001123800001
Scopus SCOPUS_ID:85164198479
DOI
Año 2023
Tipo material editorial

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



> Context • The 4E approach proposes an alternative framework for understanding cognition and learning. However, its application to the study of education in the 21st century is incipient. > Problem • What are the challenges of 21stcentury education in the field of cognition and learning? How can the 4E approach be implemented in educational processes? > Method • This introduction outlines the challenges of 21st-century education and the progress that the 4E approach has made in the different perspectives presented in the contributions of this special issue. > Results • Today, we find a limited but growing number of studies on the 4E approach applied to education. We argue that the 4E approach presents a propitious field for the challenges of education in the 21st century, especially for the understanding of teaching and learning in socio-material and technological environments, as well as new research tools that support theories of learning with empirical evidence. > Implications • A better understanding of the constructivist perspectives on the application of 4E in education can guide future research in education as well as novel teaching methodologies.

Revista



Revista ISSN
Constructivist Foundations 1782-348X

Disciplinas de Investigación



WOS
Philosophy
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Videla, Ronnie Hombre Universidad Santo Tomás - Chile
2 VELOZ-GONZALEZ, TOMAS Hombre Vrije Universiteit Brussel - Bélgica
Vrije Univ Brussels - Bélgica

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
John Templeton Foundation

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Tomas Veloz is supported by the John Templeton Foundation (Grant ID# 61733).
Tomas Veloz is supported by the John Templeton Foundation (Grant ID# 61733) .

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.