Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



IN-SERVICE PRIMARY EDUCATION TEACHERS' CONCEPTIONS OF MATHEMATICS IN CONTEXT CONCEPCIONES DE PROFESORES DE EDUCACIÓN BÁSICA EN ACTIVO SOBRE LA MATEMÁTICA EN CONTEXTO
Indexado
WoS WOS:001023894400006
Scopus SCOPUS_ID:85164349272
DOI
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper reports the results of a study aimed at identify-ing the conceptions that working teachers have about teach-ing mathematics in context. For this purpose, a quantitative, exploratory and non-experimental cross-sectional methodology was used. A questionnaire with a Likert-type scale was used for data collection, composed of 25 statements, all of them re-lated to the teaching and learning of mathematics in context, through five dimensions: mathematical processes, mathemat-variadasical skills, mathematical contextualization, national mathe-matics curriculum and conditions for working in context. The main findings show that teachers mostly agree or strongly agree with each of the statements formulated in the five di-mensions considered. These results allow us to conclude that active teachers value and recognize the teaching of mathemat-ics in context as a strategy that could facilitate the learning of all students.

Revista



Revista ISSN
Interciencia 0378-1844

Disciplinas de Investigación



WOS
Ecology
Scopus
Multidisciplinary
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Fica, José Hernán Parra Hombre Universidad Católica del Maule - Chile
Universidad de Talca - Chile
Universidad de Almería - España
2 Diaz-Leyicoy, Danilo Hombre Universidad de Los Lagos - Chile
UCM - Chile
Universidad Católica del Maule - Chile
Universidad de Granada - España
3 Salcedo, Audy - Universidad Central de Venezuela - Venezuela
UCV - Venezuela
UCM - Chile
Universidad Nacional Andrés Bello - Venezuela
Centro de Investigación en Educación Matemática y Estadística - Chile
4 Vásquez, Ramón Garrido Hombre UTalca - Chile
UCM - Chile
Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.