Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



School leadership towards the modeling of an inclusive school culture and high expectations
Indexado
WoS WOS:000437742300007
DOI
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The modeling of an inclusive school culture and high expectations, constitute an important challenge for educational leadership in vulnerable contexts. This article approaches the study carried out in a school of a semi-rural commune in Chile. The research type is qualitative, it aims to describe the strategies implemented by the management team of a school that belongs to the public educational system. The analysis results and interpretation of the information show that the practices launched by the management team are still at an incipient level to create a culture of high expectations and the educational response to diversity is restricted, as the inclusion continues to be associated only to students with special educational needs. It is needed to strengthen the training of management teams in the capacities development to support and mobilize inclusive teaching practices and high expectations.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Castro Rubilar, Fancy Ines - Univ Biobio Chile - Chile
2 Alarcon Araya, Veronica Mujer Univ Biobio Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.