Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Soft Skills to improve Education and Sustainable Social Development
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85122000340
DOI 10.18687/LACCEI2021.1.1.659
Año 2021
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Globalization has evolved and changed the way all educational processes develop in society. In the case of education, there is a growing demand for comprehensive training, and this is not only in specific knowledge of an area or profession known as hard skills, but also Soft skills. The present work aims to propose the Soft skills that students should experience and achieve from high school to post-graduate. The method is based on the authors' analysis from their knowledge as teachers of basic secondary and higher education (undergraduate and graduate), who in turn carried out the study of Soft skills based on the available literature. Regarding the originality and value of this work, he is the first to investigate Soft skills at different levels of training. Consequently, education for sustainable development requires not only providing companies with suitable personnel with curricula based on hard skills and include comprehensive training with Soft skills. The student must be aware that cultivating and strengthening these skills Will make them not only a better professional but also a better person, in favor of their quality of life and emotional intelligence.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 López, Luz Stella Algarra - Universidad de Granada - España
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia - Colombia
2 Salazar, Luis Alberto Cruz - Universidad Antonio Nariño - Colombia
Technische Universität München - Alemania
3 Arbeláez-Soto, Alexander - Corporación Universitaria Minuto de Dios - Colombia
Centro Internacional de Investigación y Desarrollo (CIID) - Colombia
4 Olguín, Eduardo - Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.