Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Physics class is an extension of the math class: perceptions of high school students on the teachings of physics La clase de física es una extensión de la clase de matemática: percepciones de estudiantes de enseñanza media sobre la enseñanza de la física
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85124530878
DOI 10.4067/S0718-07052021000300291
Año 2021
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The aim of this research is to characterize the perceptions that high school students from the Santiago Metropolitan Region of Chile have about mathematics in physics classes. The study was carried out with 1222 high school students, a 36-question Likert scale questionnaire was applied to them, distributed in four dimensions: natural sciences, mathematics, physics, and physics class. The results show that although the study participants perceive tangential differences between the physics and mathematics classes, they consider the physics class to be an additional class of mathematics (applied mathematics). These results put stress on practicing physics teachers and the training of physics teachers because it demands research on the best ways for classes to go through the processes of modeling, formalization and mathematization, so that students can develop closer views. to the nature of physics

Revista



Revista ISSN
Estudios Pedagogicos 0716-050X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Zeltzer, Víctor Parra - Universidad Central de Chile - Chile
2 Vanegas-Ortega, Carlos - Universidad de Santiago de Chile - Chile
3 González, Denisse Bustamante - Universidad Central de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.