Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Monte Carlo evaluations of methods of grade distribution in group projects: simpler is better
Indexado
WoS WOS:000438099100004
Scopus SCOPUS_ID:85040968110
DOI 10.1080/02602938.2017.1416457
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Group projects are widely used in higher education, but they can be problematic if all group members are given the same grade for a project to which they might not have contributed equally. Most scholars recommend addressing these problems by awarding individual grades, computing some kind of individual weighting factor (IWF) from peer and (sometimes) self-assessments, which is then multiplied by the group grade to generate an individual grade. Several variants of the IWF method have been proposed, sometimes with complex algorithms. However, theory suggests they are inaccurate and their accuracy has not been evaluated. This article uses Monte Carlo experiments to assess the accuracy of the original IWF method and variants proposed in the past decade. Findings show that the earlier, simpler methods work best and that self-assessments should definitely be avoided.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Guzman, Sebastian G. Hombre West Chester Univ Penn - Estados Unidos
Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
West Chester University - Estados Unidos

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad Andrés Bello
Lila Elman

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by Universidad Andres Bello [grant number DI-798-15/JM].
This work was supported by Universidad Andres Bello [grant number DI-798-15/JM]. I thank Robert Zarrow, Lila Elman and the anonymous reviewers for their helpful comments on previous drafts.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.