Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Differences in homophobia and transphobia levels among physical education students and other pedagogies in Chile Diferencias en los niveles de homofobia y transfobia entre estudiantes de educación física y otras pedagogías de Chile
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85152585760
DOI 10.47197/RETOS.V48.97208
Año 2023
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Homophobia and transphobia are feelings of rejection and hostility towards homosexual and transgender people, which arise from prejudices and fears towards sexual diversity. The objective of the present research was to compare the homophobia and transphobia levels of physical education students and other pedagogies in Chile. To this end, the homophobia scale EHF-10 and the negative attitudes to trans people scale were applied to 384 students of 15 pedagogies from a university in Chile. The results show that homophobia and transphobia scores tend to be low in students of all careers. However, physical education students have the highest scores among all/future teachers, while biology, Spanish, English, history and geography students/students, Basic education and differential education have the lowest scores on one or both scales. It is concluded that there are differences in the levels of homophobia and transphobia according to the course, with the highest rates in physical education, although the scores of both scales are low.

Revista



Revista ISSN
Retos 1579-1726

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Orthopedics And Sports Medicine
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cid, Fernando Maureira Hombre Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
2 Flores Ferro, Elizabeth Mujer Universidad Católica Silva Henríquez - Chile
3 Lara, Raquel Villalobos Mujer Universidad Internacional SEK - Chile
4 Marcelo, Hadweh Briceño Hombre Universidad Bernardo O'Higgins - Chile
5 Araneda, Daniel Serey - Universidad Autónoma de Chile - Chile
6 Lopicich, Arturo Prat - Universidad de Las Américas, Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.