Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



How Do Prospective Teachers Understand Educational Research?
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85099810471
DOI 10.1080/08878730.2020.1846831
Año 2020
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Despite the benefits that research offers for the development of teaching practice, prospective teachers appear to be reluctant toward research. A variety of predictors of research use have been analyzed and the prospective teachers’ conceptions of research appears as one of the most powerful one. This research aims to explore the prospective teachers’ conception of educational research. A qualitative study based on six focus groups was carried out with students from different teacher education programs in a Chilean public university (N = 48). Findings show that students conceive research as a useful tool to solve educational problems and that prospective teachers’ conceptions are influenced by the methodology used in some courses of the teaching program and the teacher’s approach. Paper lead to understand how prospective teachers conception toward research can be shaped by the study programs.

Revista



Revista ISSN
Teacher Educator 0887-8730

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Perines, Haylen - Universidad de la Serena - Chile
2 Ion, Georgeta - Universitat Autònoma de Barcelona - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
National Research and Development Agency
ANID-Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research shows some results of the Initiation FONDECYT Project 11180227 “Presence and importance of integrating research in teaching education and how it is perceived by students and lecturers” awarded to one of the authors and funded by the "National Research and Development Agency" (ANID-Chile).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.