Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teacher support for argumentation and the incorporation of contingencies in mathematics classrooms
Indexado
WoS WOS:000519317500001
Scopus SCOPUS_ID:85154622482
DOI 10.1080/0020739X.2020.1733686
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Mathematics classrooms in which students engage in argumentation constitute a favourable context to analyse how teachers recognize and incorporate student contingencies. Through exploratory case studies, we examined three mathematics lessons in which teachers support argumentation in contingent situations triggered by student errors. Teachers' argumentation support was defined as comprising three elements: mathematical tasks open to discussion, communicative strategies, and strategies to recognize students' thinking. This three-strategy set is termed argumentative orchestration in contingent situations. Results show that all three strategies encourage argumentation in the mathematics classroom during contingent situations; more specifically, taking measures to recognize students' thinking significantly fosters the incorporation of contingent situations in the mathematics classroom.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
Applied Mathematics
Mathematics (Miscellaneous)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Solar, Horacio Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Ortiz, Andres Hombre Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
3 Deulofeu, Jordi Hombre UNIV AUTONOMA BARCELONA - España
Universitat Autònoma de Barcelona - España
4 Ulloa, Rodrigo Hombre Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
ANID Fondecyt

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by ANID Fondecyt 1180880
This work was supported by ANID Fondecyt 1180880
This work was supported by ANID Fondecyt 1180880

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.