Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Barriers and Challenges of Acoustic Design in Flexible Learning Spaces for Schools in Chile
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85159498469
DOI 10.1007/978-3-031-24208-3_21
Año 2023
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This chapter addresses the regulatory barriers and acoustic design challenges for skills development in the twenty-first century in the Global South, within new flexible learning spaces. Nowadays, the diversity of teaching methodologies and approaches has made the ambient sound more complex due to the noise caused by group learning activities. Therefore, the objective of this article was to make an international review of acoustic design regulations and recommendations for flexible learning spaces. Currently, the limited acoustic design criteria for these new spaces differ from one another, evidencing impressions when defining which parameters would be optimal to characterize their acoustics. Understanding the operationalization of architectural design and pedagogical use will be essential to provide adequate verbal communication using variable acoustics, which involves the use of acoustic control elements and devices to cover the current gaps in existing standards.

Revista



Revista ISSN
Green Energy And Technology 1865-3529

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Ipinza, Constanza - Universidad de Santiago de Chile - Chile
Universidad del Bío Bío - Chile
2 Trebilcock-Kelly, Maureen Mujer Universidad del Bío Bío - Chile
3 Piderit Moreno, María Beatriz Mujer Universidad del Bío Bío - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo
Agenția Națională pentru Cercetare și Dezvoltare

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Acknowledgements This research was funded by the National Agency for Research and Development (ANID) / Scholarship program / DOCTORADO NACIONAL 2020-70220191

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.