Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



What does the Chilean Policy say about School Integration?: A Critical Analysis from the perspective of Equity
Indexado
WoS WOS:001024047400014
Scopus SCOPUS_ID:85152267156
DOI 10.5944/REEC.42.2023.31993
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This draft focuses on the analysis of current Chilean government policies and their application in educational establishments regarding educational inclusion. Specifically, the Chilean National School Integration Policy aims to include all children with some Special Educational Needs in the Regular School System. The objective is to analyze, from the perspective of equity, the main characteristics of integration policy, identify who are the main beneficiaries and what are the threats and opportunities for the development of equity in schools, to conclude with some recommendations based on the perspective of equity (Ainscow et al., 2012) The research method is conceived under a qualitative, descriptive approach, using the analysis of written discourse as the main tool. The main findings are related to the poor promotion of equity and inclusion, due to the commodification of education and the promotion of competition over cooperation, deepening and perpetuating the inequities that already exist in the Chilean educational system.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Saldaña, Belén Fierro - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Universidad Diego Portales - Chile
2 Villarreal, Ernesto Treviño - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
UNESCO OREALC - Chile
Inst Nacl para Evaluac Educ - Ecuador

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.