Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Voice Performance Chart: A Pedagogical Tool to Enhance Vocal Expressive Ability in Acting Students
Indexado
WoS WOS:001236786900004
Scopus SCOPUS_ID:85121122385
DOI 10.1016/J.JVOICE.2021.10.020
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The purpose of the present study was to explore the effectiveness of the Voice Performance Chart (VPCH) as a pedagogical training tool to enhance vocal expressive ability of 1st year acting students. Forty recorded audio samples were perceptually assessed by six blinded raters, using a five-points Likert scale for each of the dependent variables observed. Results showed that loudness, pitch, and speech rate variations significantly differ when comparing the vocal condition before and after a 11 weeks training period. That suggests that VPCH can be an effective pedagogical tool to develop vocal expressive capabilities of acting students, by enhancing their expressive nuances level, according to the text content. Additionally, it might be argued that VPCH is an effective pedagogical tool not only for acting students, but also for individuals from any discipline requiring the use of the spoken voice in a professional context and/or in an expressive sense.

Revista



Revista ISSN
Journal Of Voice 0892-1997

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Otorhinolaryngology
Audiology & Speech Language Pathology
Scopus
Otorhinolaryngology
Speech And Hearing
Lpn And Lvn
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Fernandez-Fresard, Gala - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
Metropolitan Univ Educ Sci UMCE Chile - Chile
2 Acevedo, Karol Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Pontifical Catholic University of Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This study was supported by grants from Pontifical Catholic University of Chile (Grant FONDEDOC 2019 ID: 181108001).
This study was supported by grants from Pontifical Catholic University of Chile (Grant FONDEDOC 2019 ID: 181108001).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.