Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Development and validation of the Complex Thinking Assessment Instrument (CTAI)
Indexado
WoS WOS:001004510900001
Scopus SCOPUS_ID:85158036404
DOI 10.1016/J.TSC.2023.101305
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study proposes the development of an instrument to measure complex thinking skills, which was applied to 256 university students to assess its psychometric properties and determine its validity on content, criterion, construct, and reliability. In this process, the instrument was submitted to the evaluation of a panel of experts, the conceptual model was verified through confirmatory factor analysis, and the criterion validity (convergent validity and discriminant validity) was determined in relation to other instruments. Finally, it is concluded that the results of the instrument validation process showed satisfactory statistical validity values. This allows establishing that the complex thinking assessment instrument (CTAI) is a psychometrically valid and reliable instrument to measure their cognitive abilities.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 PACHECO-PINO, CLAUDIA VIVIAN Hombre Faculty of Psychology and Institute of Humanistic Studies - Chile
Universidad de Talca - Chile
Ctr Res Cognit Sci - Chile
Inst Humanist Studies - Chile
2 Herrera, Carolina Iturra Mujer Faculty of Psychology and Institute of Humanistic Studies - Chile
Universidad de Talca - Chile
Ctr Res Cognit Sci - Chile
Inst Humanist Studies - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.