Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Motion Graphics and Edpuzzle as Teaching Resources in a Flipped Classroom: An Experience in the Teaching-Learning Process of a Theoretical Subject in Industrial Design
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85114837340
DOI 10.18848/2327-0144/CGP/V28I02/63-77
Año 2021
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article presents a flipped classroom proposal in higher education with students from the industrialdesign major at the University of Bío-Bío in Concepción, Chile. Research was conducted in the Product Infographicsclass, using time outside class to identify theoretical content while dedicating time in-class to developing higher-ordercognitive skills related to product creation. For this purpose, a series of motion graphics videos was implemented usingthe Edpuzzle platform, which recorded student participation and provided personalized feedback about their progress.A five-construct perception questionnaire was used to describe this experience. The results show that using motiongraphics videos, along with the Edpuzzle platform for interactions, is a resource highly valued by students for content.It is recommended to use this methodology more broadly in the educational processes in the area.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cáceres, Soledad Quezada - Universidad del Bío Bío - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad del Bío-Bío
FAPEI
University’s Teaching and Research Directorate

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The author would like to thank the University of Bío-Bío’s Directorate and the University’s Teaching and Research Directorate for their FDD and FAPEI funds, respectively.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.