Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Acquisition and Assessment of Spanish by Haitian Secondary School Students in Chile
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85100824469
DOI 10.18848/2327-0128/CGP/V28I01/27-41
Año 2021
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study is framed in the field of Applied Linguistics in Spanish as a Foreign Language. A practical application for teaching based on assessment and error analysis of Haitian students in Chilean secondary schools is presented. This work is particularly relevant given that the most socioeconomically vulnerable schools in the country have received a significant influx of non-native Spanish speakers without any linguistic policy in place to help these students improve their poor general academic performance. Two analyses were carried out based on students’ written texts: a meta-analysis of evaluation rubrics completed by secondary school language teachers and an error analysis by the researchers. Both of these analyses point to significant deficiencies in the use of Spanish on the part of the students, but they differ in terms of the specific factors that they indicate for greater evaluative focus and subsequent feedback and coverage in the classroom.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Toledo, Gloria - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Lizasoain, Andrea Mujer Universidad Austral de Chile - Chile
3 Mena, Leonardo Hombre Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
ANID

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work is part of the Fondecyt Regular project nº 1190254, financed by ANID.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.