Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Comparing the acquisition of concepts in Newtonian mechanics for engineering students in different levels courses
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85160693228
DOI 10.1063/5.0133083
Año 2023
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In this work, we compare the acquisition of concepts that engineering students of this study have in their physics courses related to Newtonian mechanics, along with their curriculum, considering that the students have more than one course related to this subject. The students of engineering careers of this study have three courses (Physics 1, Physics 2, and Physics 3), positioned in different semesters, related to Newtonian mechanics in which it revised concepts associated with Newton laws. For this purpose, we use the Force Concept Inventory (FCI) test as a pre-instruction test at the beginning of the academic semester. The data reported in this paper were analyzed using the concentration analysis method. The results show that there's no substantial improvement in the overall performance of the students of these three courses. Also, there are questions of the FCI that repeat in the three courses where students present issues with choosing the correct choice.

Revista



Revista ISSN
Aip Conference Proceedings 0094-243X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Physics And Astronomy (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Escalante, F. - Universidad Católica del Norte - Chile
2 Cuevas, F. - Universidad Católica del Norte - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad Católica del Norte

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
FE and FC was supported by Universidad Católica del Norte through the Development Fund for Undergraduate Teaching Projects 2019 No. FDPD-50.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.