Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Analysis of School Educational Spaces: A Challenge for Spatial Relevance in Contexts of Sociocultural Diversity
Indexado
WoS WOS:000984704300003
Scopus SCOPUS_ID:85159874942
DOI 10.18251/IJME.V25I1.3363
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This research addresses the problem of the imposition of educational spaces in multicultural contexts. The research is of qualitative nature, based on an interpretative hermeneutic paradigm. It uses collective case study design. The selection of participants was non-probabilistic and intentional, and snowball sampling was used, selecting 15 teachers and 24 students. It is concluded that Chilean schools in multicultural contexts show a lack of social and cultural relevance in the construction and organization of spaces. In addition, it is concluded that educational establishments should consider the implementation of pedagogical and didactic strategies in contact with nature, given that, as has already been demonstrated, children often prefer outdoor experiences as ideal spaces for learning.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Cultural Studies
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Fuentes-Vilugron, Gerardo Hombre Universidad Católica de Temuco - Chile
2 Chile, Elias Andrade Mansilla - Universidad Católica de Temuco - Chile
2 Mansilla, Elías Andrade - Universidad Católica de Temuco - Chile
3 Carrasco, Ingrid Bravo - Universidad del Bío Bío - Chile
Universidad Autónoma de Chile - Chile
4 Chile, Roberto Lagos Hernandez -
4 Hernández, Roberto Lagos - Universidad Autónoma de Chile - Chile
5 Chile, Enrique Riquelme Mella - Universidad Católica de Temuco - Chile
5 Mella, Enrique Riquelme - Universidad Católica de Temuco - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
FONDECYT
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
National Agency for Research and Development (ANID)
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo
Agenția Națională pentru Cercetare și Dezvoltare

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This project was funded by the National Agency for Research and Development (ANID) and the regular project Fondecyt N degrees 1191956 entitled "School education: emotional socialization in contexts of social and cultural diversity."
This project was funded by the National Agency for Research and Development (ANID) and the regular project Fondecyt N° 1191956 entitled "School education: emotional socialization in contexts of social and cultural diversity."

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.