Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teacher Training: The Link Between Academic Performance and Success in Professional Practice
Indexado
WoS WOS:000986286800004
DOI 10.19053/22160159.V13.N35.2022.14096
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This research approaches initial teacher training from the perspective of structure and curriculum. During initial teacher training, any disconnection between theoretical content and the practical application of theory should be avoided. Therefore, this article proposes to study the quality of teacher training by determining the predictive capacity of academic performance with respect to success in the professional practices of teachers in training. An index of predictive validity of academic performance and the application of Bayes' theorem are used to estimate this complex problem. The target group of this study is the careers on the pedagogy of science belonging to the 2006-2013 cohorts, with a size of 842 students from a Chilean state university. The results indicate that the predictive validity of academic performance does not reach 50%, which shows the disconnection between success in professional practice and previous training. These results raise the need to analyze the relevance of theoretical content in professional teaching practice. Furthermore, they emphasize the need to have adequate quality assurance processes for initial teacher training for the entire higher education system.

Revista



Revista ISSN
Praxis & Saber 2216-0159

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Campos, José González Hombre Universidad de Playa Ancha - Chile
2 Aspee, Juan Hombre Universidad de Viña del Mar - Chile
3 Herrera-Núñez, Yudi - Universidad de Playa Ancha - Chile
4 ARAYA-PALACIOS, FABIAN RODRIGO Hombre Universidad de la Serena - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
DIDULS/ULS

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by the DIDULS/ULS under Grant No TTP214332 and PR214333.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.