Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Are the school choices of indigenous students affected by discrimination? Evidence from Chile
Indexado
WoS WOS:000986704800001
Scopus SCOPUS_ID:85159179179
DOI 10.1080/09620214.2023.2211607
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



A common criticisms of school choice programs is that, instead of improving student achievement, they would increase school segregation. Parents may use different criteria to choose a school, such as proximity, school quality, or the school's ethnic/racial composition. As a result, the system would be segregated based on the parent's preferences. This research examines the school preferences of indigenous parents and whether ethnic discrimination influences their decision-making process. Longitudinal national-level data from Chile were analyzed using OLS with fixed effects. The results show that indigenous students, particularly those who have suffered ethnic discrimination in middle school, prefer high schools with a higher percentage of indigenous students. Furthermore, it was found that the level of acts of discrimination occurring in middle schools increases as the percentage of indigenous students rises. However, when the proportion of indigenous and non-indigenous students is similar, indigenous students are less likely to face discrimination.

Revista



Revista ISSN
0962-0214

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Sociology
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Hofflinger, Alvaro Hombre Universidad de La Frontera - Chile
2 VILLALOBOS-DINTRANS, CRISTOBAL Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Cardenas, Loreto - Universidad de La Frontera - Chile
4 TREVINO-VILLARREAL, JUAN ERNESTO Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo [Fondecyt Iniciacion]

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The work was supported by the Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo [Fondecyt Iniciacion # 11200415].

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.