Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The roles of vocabulary knowledge and metacognitive awareness as mediators between prior knowledge and L2 academic reading
Indexado
WoS WOS:000988422300001
Scopus SCOPUS_ID:85159403037
DOI 10.1111/IJAL.12466
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In recent years, reading comprehension studies have followed a componential approach aimed at determining the way in which variables interact. However, in L2 academic reading comprehension, this progress is still in its initial stages. With this context in mind, this paper aims to explore the relationship between prior knowledge and L2 reading comprehension by proposing a mediation model that considers L2 vocabulary knowledge and metacognitive awareness as mediating variables. A final sample of 75 Chilean university students with an intermediate level of English was used for the study. The variables measured were prior knowledge, vocabulary breadth, metacognitive awareness of reading strategies, and reading comprehension. Among the findings of this study, we propose a simple mediation model in which vocabulary knowledge functions as a mediator between prior knowledge and reading comprehension. Unexpectedly, the impact of metacognitive awareness was not found to be statistically significant.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Language & Linguistics
Linguistics
Scopus
Language And Linguistics
Linguistics And Language
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Carcamo, Benjamin Hombre Univ Amer - Chile
Universidad de Las Américas, Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
CONICYT-PFCHA/Doctorado Nacional

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
CONICYT-PFCHA/Doctorado Nacional/2017-21170031
informationconicyt-pfcha/Doctorado Nacional/2017-21170031

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.