Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Promoting Mathematics Teacher Education for Sustainability through a STEAM approach
Indexado
WoS WOS:000992433900007
Scopus SCOPUS_ID:85168002083
DOI 10.35763/AIEM23.5402
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The aim of this study is to analyse the effect of a previously validated training program to pro-mote Mathematics Teacher Education for Sustainability (MTEfS). The training program, designed from a STEAM approach and called Pro-STEAM, involved 23 in-service Chilean teachers. For data collection, a questionnaire was administered before and after the Pro-STEAM program; and the design and implemen-tation of a statistical task relating to sustainability, within the practical phase of the program, was ana-lysed. The results show that: 1) following the Pro-STEAM training program, over 60% of the participants reached an advanced level in Sustainable Development Goals involved; 2) by designing and implementing the statistical task, they developed competences linked to the teacher learning objectives to promote Edu-cation for Sustainable Development. It is concluded that MTEfS is an emerging research agenda for creat-ing positive social solutions.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Alsina, Angel Hombre Univ Girona - España
Universitat de Girona - España
2 Silva Hormázabal, Marcela Mujer Universidad Austral de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.