Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Foreign students in the representation of teachers of a school in Santiago: Elements to build an intercultural education. Estudiantes extranjeros/as en la representación de los docentes en una escuela de Santiago: Elementos para una educación intercultural
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85108276438
DOI 10.32735/S0718-6568/2020-N56-1528
Año 2020
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The article addresses the perception of teachers around migrant students in a public school in Santiago, Chile. It is a quantitative, descriptive correlation study with a sample of 16 teachers. Data collection was carried out through an ad hoc instrument with quantifiable variables defined a priori. The main results show that teachers perceive that problems in the educational context are explained by variables of discipline and coexistence and that these problems vary according to the place of origin of the students; likewise, they identify differences in the form of linkage between native and foreign students and that there is a significant relationship between problematic migrant students and difficulties in establishing cooperative relationships. On the other hand, they perceive low commitment of guardians of migrant students. It is concluded that the teacher's perception allows to identify the ways of constituting the social thought and the social construction of the migratory reality and that this is relevant to predict the barriers and, at the same time, the challenges to configure intercultural schools.

Revista



Revista ISSN
Polis (Italy) 1120-9488

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sociology And Political Science
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Lagos, Pablo Segovia Hombre Universidad Mayor - Chile
2 Zapata, Bibiana Rendón Mujer Universidad Mayor - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.