Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



A Performance-Based Test for Assessing Students' Online Inquiry Competences in Schools
Indexado
WoS WOS:000547778300069
Scopus SCOPUS_ID:85041737215
DOI 10.1007/978-3-319-74334-9_69
Año 2018
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In this paper, we introduce a performance-based test for measuring adolescents’ competences in online inquiry. The test covers four competence dimensions: (1) searching and selecting relevant sources, (2) identifying the main ideas presented in the sources, (3) evaluating the credibility of the sources, and (4) synthesizing information across the sources. We implement a technological solution called NEURONE to carry out this routine. The scoring of the test data is demonstrated by presenting preliminary results of a case study. Finally, we discuss the strengths and limitations of the test.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Sormunen, Eero Hombre Tampereen Yliopisto - Finlandia
Univ Tampere - Finlandia
Tampere University - Finlandia
2 Gonzalez-Ibanez, Roberto Hombre Universidad de Santiago de Chile - Chile
3 Kiili, Carita Mujer Universitetet i Oslo - Noruega
Univ Oslo - Noruega
4 Leppanen, Paavo H. T. Hombre University of Jyvaskyla - Finlandia
Univ Jyvaskyla - Finlandia
5 Mikkila-Erdmann, Mirjamaija - Turun yliopisto - Finlandia
Univ Turku - Finlandia
6 Erdmann, Norbert Hombre Turun yliopisto - Finlandia
Univ Turku - Finlandia
7 Escobar-Macaya, Maria Mujer Universidad de Santiago de Chile - Chile
8 Kurbanoglu, S -
9 Boustany, J -
10 Spiranec, S -
11 Grassian, E -
12 Mizrachi, D -
13 Roy, L -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Academy of Finland
National Commission for Scientific and Technological Research (CONICYT) in Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Acknowledgements. The study was part of the iFuCo project funded by the Academy of Finland (grant’s no. 294186) and the National Commission for Scientific and Technological Research (CONICYT) in Chile (grant’s AKA/EDU-03). The authors thank the schools participating in the study. We are especially grateful to Daniel Gacitúa Vásquez who made an enormous job in building the NEURONE system. We also thank Andras Varga for the layout desings, and Elina Hämäläinen, Nina Kullberg, Mirka Junikka, Teemu Mikkonen and Tuulikki Alamettälä for organizing the tests.
The study was part of the iFuCo project funded by the Academy of Finland (grant's no. 294186) and the National Commission for Scientific and Technological Research (CONICYT) in Chile (grant's AKA/EDU-03). The authors thank the schools participating in the study. We are especially grateful to Daniel Gacitua Vasquez who made an enormous job in building the NEURONE system. We also thank Andras Varga for the layout desings, and Elina Hamalainen, Nina Kullberg, Mirka Junikka, Teemu Mikkonen and Tuulikki Alamettala for organizing the tests.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.