Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Migration and School: Perceptions of Primary School Teachers About Migrant Children
Indexado
WoS WOS:000796190200005
Scopus SCOPUS_ID:85097783175
DOI 10.15359/REE.25-1.14
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The research aimed to analyze the perceptions that primary school teachers have of migrant children. The study was conducted in four public schools in Concepción, Chile. An in-depth interview as a data collection technique was used and involved 20 teachers of both sexes who work in educational establishments that have received migrant children in the last two years. The results indicate that migrants have become a concern in the school and a phenomenon that is here to stay. It is a phenomenon that divides the teaching staff at times, and for which they consider themselves unprepared since migrant children make teaching work in the classroom more complex. They perceive migration as a process closer to other countries’reality and difficult to understand, especially for the long-serving staff. However, the research shows that teachers positively value the increase in enrollment, as well as the possibility of talking about diversity in the classroom and thinking about the country and the continent’s reality. They also value the importance of language to communicate and due respect for teachers.

Revista



Revista ISSN
Revista Electronica Educare 1409-4258

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Muñoz-Labraña, Carlos Hombre Universidad de Concepción - Chile
Universidad Católica de Temuco - Chile
2 Ajagán-Lester, Luis Hombre Universidad de Concepción - Chile
3 Martinez-Rodriguez, Rosendo Hombre Universidad de Valladolid - España
UNIV VALLADOLID - España
4 Torres-Durán, Bastián Hombre Universidad de Concepción - Chile
5 Muñoz-Labraña, Carlos Hombre Universidad de Concepción - Chile
Universidad Católica de Temuco - Chile
6 Gutiérrez-Cortés, Karen Mujer Universidad de Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.