Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Emergency Remote Teaching Model for Massive Programming Classes
Indexado
WoS WOS:000836276100060
Scopus SCOPUS_ID:85123840960
DOI 10.1109/CLEI53233.2021.9640145
Año 2021
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The 2019 global health crisis forced higher education institutions to transition to remote emergency teaching. This article presents the experience of Universidad Tecnica Federico Santa Maria, in Chile, when adapting a massive Introduction to Programming class to a virtual modality. A novel formative model was developed, based on flipped-classroom principles for remote settings. This model allowed to adapt the instruction to the varying personal circumstances and connectivity conditions of the participants, while supporting the delivery of the original learning objectives for the course. Following the ideas from constructive alignment, the contents and learning objectives were grouped into Online Learning Units, each developed within a week. By doing so, it was possible to orchestrate both synchronous and asynchronous activities. After one year of the implementation of this model, students evaluated the course as a positive and fun experience, that gave them confidence regarding their programming skills. As future work, we believe it is possible to apply this structure to hybrid learning environments, as it allows for students to work in and outside the classroom while keeping a common pace.

Revista



Revista ISSN
978-1-6654-9503-5

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 VASQUEZ-GONZALEZ, ANDREA REBECA Mujer Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
2 Meza, Federico Hombre Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
3 Godoy Barrera, Pedro Hombre Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
3 Barrera, Pedro Godoy - Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
4 IEEE Corporación

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.